fbpx

بلاد العجائب على أرض الواقع | كمبوند ذا وندر مارك

تفاصيل كمبوند ذا وندر مارك

من أقوى المشروعات حاليًا في الساحة العقارية مشروع ذا وندر مارك المستقبل سيتي The Wonder MarQ واللي بيقدم لك كل المميزات عشان يكون أنسب اختيار ليك سواء للسكن أو الاستثمار. لو حابب تعرف أكتر عن كمبوند ذا وندر مارك وكل تفاصيله، ممكن تكمل قراءة المقال ده.

كمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي هو كمبوند سكني بمساحة 260 فدان متقسمين بعبقرية وحرفية عشان يحقق فكرة بلاد العجائب الحقيقية ويبهرك بكل تفصيلة فيه. الكمبوند هيكون فيه مفاجآت كتير هتخليه وجهة مميزة لكل الناس في القاهرة الجديدة واللي هيساعد على كدا موقعه الاستراتيجي، وفي باقي المقال هنتكلم بالتفصيل عن موقع، ومراحل، ومساحات، وخدمات ذا وندر مارك المستقبل سيتي.

3 أسباب تخلي موقع ذا وندر مارك أميز موقع في القاهرة الجديدة:

يعني ايه موقع مميز؟

الموقع الاتراتيجي بيكون ليه مواصفات مهمة منها انه يكون سهل الوصول ليه، ويكون قريب من أهم المنشئآت والخدمات، وانه يكون في مكان حيوي وآمن وله جيران مميزين. كل المواصفات دي متجمعة في الموقع المميز لكمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي.

كمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي موجود تحديدًا على المحور الجنوبي لمدينة المستقبل واللي بيطل مباشرة على العاصمة الإدارية والبرج الأيقوني. الكمبوند صف أول على المحور وده بيخليه يحقق الشرط الأول بإن الوصول ليه دايمًا هيكون سهل جدًا.

ذا وندر مارك المستقبل سيتي في موقعه المميز هيخليك تقدر تروح بسهولة وبسرعة لأهم الأماكن اللي ممكن تتردد عليها لأنه قريب من أماكن مهمة زي:

  • طريق السويس.
  • الجامعة الأمريكية.

بالإضافة لحيوية المكان وتشغيله واللي هيكتمل بوجود جيران مميزين وراقيين زي:

  • كمبوند جرين سكوير لشركة الأهلي صبور.
  • كمبوند هاب تاون حسن علام.

الرفاهية والمتعة في خدمات ذا وندر مارك:

لو بتدور على مكان سكني يكون كل وقتك فيه ممتع، وتقدر تخرج كل يوم وتستمتع بتجار جديدة، يبقا اختيارك هيكون ذا وندر مارك المستقبل سيتي. كمبوند ذا وندر مارك بيقدم لسكانه تشكيلة مميزة من الخدمات الأساسية والترفيهية واللي بيعمل فيها على التفرد وانه يكون الأفضل بين كل المنافسين.

ومن أهم الحجات اللي هيتميز بيها ذا وندر مارك المستقبل سيتي هو أكبر منطقة تجارية على مساحة 60 فدان. منطقة الداون تاون اللي هيكون فيها تنوع كبير بين العلامات التجارية والمنتجات اللي هتتوفر بكل أنواعها بالإضافة للمطاعم والكافيهات اللي هتكون على أعلى مستوى.

كمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي قرر كمان يتميز بصرح كبير هو وندر آي  Wonder Eye واللي هتكون عبارة عن عجلة ضخمة بارتفاع 40 دور تقدر تشوف من خلالها كل شيء حواليك وتشوف المنظر الجمالي للمدينة بالكامل. وندر آي هتكون صرح عبقري بيجمع بين الفن والترفيه في ذا وندر مارك كمبوند.

كمبوند ذا وندر مارك هتكون كل خدماته ومرافقه مميزة وهيكون من أههمها:

  • مدارس مميزة وعلى أعلى مستوى.
  • مكاتب إدارية.
  • مباني طبية.
  • كيدز اريا.
  • كلوب هاوس.

مراحل كمبوند ذا وندر مارك المستقبل:

من أهم مميزات كمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي هو التنوع في المراحل وتصميمها واللي بيخلق جو مميز جوا الكمبوند وبيخليه مناسب لأغلب الأذواق. مشروع ذا وندرمارك المستقبل سيتي بيتقسم ل 4 مراحل، كل مرحلة ليها مواصفاتها اللي بتميزها والمراحل دي عبارة عن:

مرحلة ذا هيلز The Hills:

مرحلة ذا هيلز بتتميز بكونها أول حديقة نباتات في القاهرة الجديدة واللي هتخلق لسكانها جو طبيهي ملهم وهادي وهتساعدهم يعيشوا نقاء الطبيعة بشكل حقيقي وواقعي.

مرحلة ذا ستريمز The Streams:

مرحلة ذا ستريمز اللي هتكون عبارة عن سلاسل بحيرات متصلة في كل أنحاء الكمبوند وهيكون في قوارب للتنقل من خلالها على غرار المدن الإيطالية بروعتها وجمالها.

مرحلة ذا ليك The Lake:

مرحلة ذا ليك هتخلي كل المناطق اللي حواليك فيها بحيرات ومسطحات مائية مميزة، تقدر تشوفها من أي مكان ومن كل الوحدات وده بيخلق جو جمالي ومريح جدًأ حول الوحدات.

مرحلة ذا فوريست The Forest:

مرحلة ذا فوريست من اسمها بتوضح انها هتكون بتحتوي على مساحات شاسعة من الزرع والأشجار وبطابع الحياة في الغابات الجميلة والمناطق المكسوة بالخضرة من كل الاتجاهات.

كمبوند ذا وندر مارك كل التفاصيل

أشتري ايه جوا ذا وندر مارك المستقبل:

كمبوند ذا وندر مارك بيحتوي على وحدات من نوع الفيلات فقط عشان يضمن كثافة سكانية أقل وبالتالي تكدس اقل واستفادة أكبر من خدمات الكمبوند. كل الوحدات في ذا وندر مارك ليها فيو مميز بحد أدنى 20 متر وبتتمتع كمان بخصوصية عالية جدًا.

أنواع الوحدات في ذا وندر مارك المستقبل سيتي اتنوعت بين:

  • تاون هاوس.
  • توين هاوس.
  • فيلات مستقلة.

واختلفت المساحات والتقسيمة واتميزت كل الوحدات بتصميمها الخارجي اللي بيشرف عليه المهندس هاني سعد.

والمساحات المتوفرة في كمبوند ذا وندر مارك هي 120 متر بتتكون من غرفتين، و175 متر بتتكون من 3 غرف.

أسعار كمبوند ذا وندر مارك:

في كمبوند ذا وندر مارك المستقبل سيتي، وبعد م اتكلمنا عن كل المواصفات المميزة والخدمات المهمة اللي هتكون متوفرة فيه، مهم نعرف ان الأسعار بتكون متناسبة مع القيمة اللي بيقدمها المطور في مشروعه. وفي ذا وندر مارك المستقبل سيتي بتبدأ أسعار الفيلات من 11 مليون ونص.

وتقدر تمتلك وحدتك عن طريق دفع 10% مقدم وتقسيط باقي قيمة الوحدة على 8 سنين.

عن ذا مارك للتطوير العقاري The MarQ Communities:

تيمنًا بالحجر الكريم The Marquise، اتسمت شركة ذا مارك بالاسم ده. عشان تظهر تمسكها بالرفاهية اللي هتقدمها في مشروعاتها وانها تكون الأعلى قيمة بين كل المنافسين.

بدأت شركة ذا مارك مشوارها في 2019 واهتمت بإنشاء مشروعات ذات صدى ويكون طابعها الأساسي الاختلاف. وساهم في تحقيق هدفها الرؤية والرسالة الواضحين والمحددين اللي بيوجهوا دفة العمل نحو التميز والقمة. ومن أهم المشروعات المطروحة على الساحة حاليا لشركة ذا مارك:

  • ذا ووتر مارك.
  • ذا مارك فيلا.
  • ذا مارك جاردن.
    • مشروع ذا وندر مارك يقع في المستقبل سيتي على المحور الجنوبي.
  • أسعار ذا وندر مارك المستقبل سيتي تبدأ من 11 مليون و500 الف.
  • أنظمة سداد ذا وندر مارك المستقبل هي 10% مقدم وتقسيط على 8 سنين.
    • أسعار ذا وندر مارك المستقبل سيتي تبدأ من 11 مليون و500 الف.
    • أنظمة سداد ذا وندر مارك المستقبل هي 10% مقدم وتقسيط على 8 سنين.
    • المطور العقاري لمشروع ذا وندر مارك هي شركة ذا مارك كوميونيتيز.

من خلال رقم الهاتف/الواتساب  01092878129

مقارنة العقارات

قارن